Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2017

Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017 Αμφιθέατρο Maroussi Plaza,
Μαρούσι

The Data Conference: Νέες τεχνολογίες, διαχρονικές ανησυχίες για την ανάλυση δεδομένων

NetWeek Online | 27 Σεπτεμβρίου 2017 | 10:26 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Events

Χαρη στους… αυτοδίδακτους αλγόριθμους, η έλευση των robot και η κυριαρχία της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι πλέον επιστημονική φαντασία, αλλά πραγματικότητα στο επιχειρείν.

Ωστόσο, όσο η τεχνολογία πραγματοποιεί άλματα, τόσο πιο έντονα αναδεικνύεται η ανάγκη για ποιοτικά και «καθαρά» δεδομένα, αλλά και για υπεύθυνες στρατηγικές ανάλυσης αυτών. Ακόμα και αν έννοιες όπως το “Big Data” τείνουν να ακούγονται πλέον ως buzzwords, παρατηρώντας την εκθετική μορφή και την disruptive φύση των τεχνολογικών αλλαγών γύρω μας συνειδητοποιούμε πως  τα δεδομένα σίγουρα παίζουν και θα παίξουν κομβικό ρόλο. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να ενσωματώσουν καινούργιες τεχνολογίες από τους τομείς του AI και του IoT.

Υψίστης σημασίας παραμένει το θέμα της ποιότητας των δεδομένων καθώς και η ηθική και έννομη χρήση τους βάση του GDPR. Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα του Συνεδρίου the Data Conference 2017, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza. Η πρώτη ενότητα εστίασε στην εξέλιξη των τεχνολογιών ανάλυσης δεδομένων με πλούσιες τεχνικές αναφορές, μελετώντας τις αλλαγές που έχουν έρθει στην εποχή των Big Data, τη λογική του Deep Learning καθώς επίσης και τις δυνατότητες των Fast Data.

Συγχρόνως,  αυτή η εξέλιξη, όπως επίσης και οι μελλοντικές προοπτικές, μελετήθηκαν μέσα από το πρίσμα της ισορροπημένης σχέσης τον ανθρώπων με την εκθετικά εξελισσόμενη τεχνολογία, ιδίως μέσω της δεξιότητας του “technological intuition”.
Στη δεύτερη ενότητα εξετάστηκαν case studies από ποικίλους χώρους, τα οποία ανάδειξαν την πρακτική εφαρμογή των εξελιγμένων τεχνολογιών ανάλυσης δεδομένων στις επιχειρήσεις. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα υλοποίησης Big Data έργων σε ετερόκλητους κλάδους, από το χώρο της τέχνης, όπου η γκαλερί Tate έκανε τα πρώτα βήματα στην data στρατηγική της,  μέχρι την OTEGlobe που μας περιέγραψε την εμπειρία της από την διαχείριση και ανάπτυξη ενός συστήματος επιχειρηματικής ευφυΐας όπως είναι το Tableau 10 της Sarosis.

Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών εστίασε το case study της ΕΥ, όπου μελετώντας τα patterns των χρηστών αναγνωρίζουν τις ανάγκες τους και σε πραγματικό χρόνο και τους παρέχουν τις κατάλληλες λύσεις, ενώ το case study της Satori Analytics ανέδειξε μοντέλα για churn prediction, με 89% βαθμό βεβαιότητας. Τέλος, ο Κώστας Περήφανος μας περιέγραψε πως οι machine learning τεχνολογίες συμβάλλουν στο supply chain optimization, αλλά και στη βελτίωση του bottom line στο retail.

Στην τρίτη ενότητα του συνεδρίου τέθηκε το θέμα της επίδρασης του GDPR στις τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων, αλλά και την ηθική διάσταση που καλούνται να εισάγουν πλέον οι data scientists στη δουλειά τους, προκειμένου να προασπίσουν την ιδιωτικότητα των πολιτών. «Τα υψηλά πρόστιμα που επισείει το GDPR δεν επιτρέπουν στους αναλυτές να θεωρούν ότι η προστασία των δεδομένων δεν τους αφορά» τόνισε η ειδική σε θέματα data privacy Aurelie Pols στο πλαίσιο της παρουσάισής της, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το case study της Interamerican, για την «ορθή» χρήση προσωπικών δεδομένων στις διαδικασίες profiling και ανάλυσης αυτών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία της Martha Rehnberg, ιδρύτριας της συμβουλευτικής εταιρείας DareDisrupt και του Blockchain Labs for Open Collaboration στην Κοπεγχάγη, η οποία χαρακτηρίζει τον εαυτό της ως technology optimist. Η M. Rehnberg ανέλυσε με παραδείγματα την εκθετική εξέλιξη της τεχνολογίας, με παραδείγματα από το AI και το IoT μέχρι το 3D printing και την ρομποτική, καθώς και τις ευκαιρίες που αναδύονται.

Στο ίδιο πνεύμα η ομιλία του Pieter den Hamer επικεφαλή των Big Data & Analytics έργων στην ολλανδική εταιρεία ενέργειας Alliander και ερευνητή στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης, ανέλυσε τα 7 key challenges καθώς και τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για να αξιοποιήσουν τις καινούργιες τεχνολογίες που προαναφέρθηκαν, όπως επίσης και το γεγονός ότι η ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι, για την ώρα, αναντικατάστατη οπότε και πολύτιμη.

Εκτός από διεθνείς experts και case studies από την ελληνική αγορά, το συνέδριο φιλοξένησε τις απόψεις ανθρώπων από το ακαδημαϊκό περιβάλλον, και συγκεκριμένα του Δαμιανού Χατζηαντωνίου, Director του Msc. in Business Ana;ytics του ΟΠΑ αλλά και του βραβευμένου ερευνητή στο University of Toronto Δημήτρη Βλήτα.

  • ΧΟΡΗΓΟI
EY
  • ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤEΣ
  • ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ
  • ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
  • CONFERENCE EXPERIENCE SPONSOR